Modeling a Strategic Top Management In the Importance of the Management of the Finance Companies Established for the Establishment of Fer Value
Modeliranje strategijskog top-menadžmenta uz uvažavanje upravljanja finansijama kompanije zasnovanim na uvođenju fer vrednovanja
View/ Open
Author
Popovic, Slobodan
Keywords
managementstrategic management
model
upravljanje
strategijski menadžment
Metadata
Show full item recordAbstract
Modeling using management modes through the application of strategic management presupposes a modern approach that requires the company's adaptability to the environment, primarily the immediate surroundings of the enterprise itself. The actions undertaken by the top management should be brought in order to maximize the profit. In this paper, the authors give an overview of a possible model that assumes the following essential elements: time, activity within the company, and achievement of the planned results. In addition, the author emphasizes the importance of periodic evaluation of managers, and in that sense, the assessment has been translated into interval 1-10 as a possible interval of assessments to be undertaken at regular and announced intervals. Modeliranje pomoću moedla upravljanja putem primene strategijskog menadžmenta pretpostavlja savremen pristup koji zahteva prilagodljivost kompanije okruženju, prvenstveno neposrednom koje okružuje samo preduzeće. Preduzete akcije od strane top menadžmenta treba da budu donešene sa ciljem maksimalizacije profita. U ovom radu autori daju prikaz mogućeg modela koji pretpostavlja sledeće bitne elemente: vreme, aktivnost unutar kompanije i dostizanje zacrtanih rezultata. Osim toga autor ističe značaj periodičnog ocenjivanja menadžera i u tom smislu su ocenjivanje apostrofirali u interval 1-10 kao mogući interval ocene koji treba preduzimati u redovnim i najavljenim intervalima.