Show simple item record

Konkurentsko pozicioniranje proizvođača špargle na evropskom tržištu

dc.contributor.authorKrmpotic, Toma
dc.contributor.authorMilanovic-Golubovic, Vesna
dc.date.accessioned2015-03-22T15:05:39Z
dc.date.available2015-03-22T15:05:39Z
dc.identifier.urihttp://arhiva.nara.ac.rs/handle/123456789/352
dc.description.abstractThe aim of the paper is to define competitive position of producers of asparagus on European market and strategies to keep to competitive position or repositioning. The paper uses statistic method, analytic method, comparative method. Based upon analysis of strengths and weaknesses of the biggest producers of asparagus on European market and world producers, and opportunities and threats from the market it has been possible to define competitive position of the producers of asparagus on the European market and strategies to keep to competitive position or repositioning.en
dc.description.abstractCilj rada je da definiše konkurentsku poziciju proizvođača špargle na evropskom tržištu i strategije za održavanje konkurentske pozicije ili repozicioniranje. U radu je korišćen statistički, analitički i komparativni metod. Na osnovu izvršene analize prednosti i slabosti evropskih i svetskih proizvođača špargle i mogućnosti i opasnosti sa tržišta bilo je moguće definisati njihovu konkurentsku poziciju i strategije za održavanje konkurentske pozicije ili repozicioniranje.sr
dc.subjectcompetitorsen
dc.subjectpositioningen
dc.subjectasparagussr
dc.subjecteuropean marketen
dc.subjectkonkurentisr
dc.subjectpozicioniranjesr
dc.subjectšparglasr
dc.subjectevropsko tržištesr
dc.titleCompetitive Positioning of Producers of Asparagus on European Marketen
dc.title.alternativeKonkurentsko pozicioniranje proizvođača špargle na evropskom tržištusr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Issue 2006-4.
    www.jageng.agrif.bg.ac.rs/files/casopis/PT_04-2006.pdf

Show simple item record