Performance Evaluation of Employees as a Corporate Social Responsibility
Ocenjivanje performansi zaposlenih kao društvena odgovornost preduzeća
Pregled/ Otvaranje
Autor
Sofijanova, E
Kuzelov, A
Andronikov, D
Ključne reči
process evaluationsocial responsibility
performance
proces ocenjivanja
društvena odgovornost
performansa
Metadata
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Evaluating the performance of employees in the meat industry is the process by
which evaluate the contribution of employees and their responsibility in achieving organizational
objectives in some defined time period. The responsibility is a moral action of people and
companies. Performance or effects, may be any measurable results achieved, any behavior or
personal characteristics necessary to perform certain activities. Social responsibility includes
economic, legal, ethical and philanthropic responsibility. Corporate social responsibility is seen as
a promotion of some social goods above the interests of the company, than what the law requires.
It is possible to determine the level of social responsibility to maximize profit while satisfying the
demands of many consumers, who consume meat and meat products. Activities in promoting
social responsibility in this regard should be viewed from the perspective of benefits and costs. Ocenjivanje performansi zaposlenih u mesnoj industriji je proces u kojem se
ocenjuje doprinos zaposlenih i njihova odgovornost u ostvarenju organizacionih ciljeva
u nekom definisanom vremenskom periodu. Odgovornost je moralna akcija ljudi i
preduzeća. Performansa ili učinak može biti bilo koji merljiv rezultat koji je ostvaren,
bilo ponašanje ili lićne karakteristike neophodne za obavljanje odredene aktivnosti.
Društvena odgovornost uključuje ekonomsku, pravnu, etičku i filantropsku
odgovornost. Društvena odgovornost preduzeća se posmatra kao unapređenje nekih
društvenih dobara iznad interesa preduzeća od onoga što traži zakon. Moguće je
ustanoviti nivo društvene odgovornosti koji maksimira dobit uz istovremeno
zadovoljavanje zahteva brojnih potrošača Koji konzumiraju meso i mesne prоizvode.
Aktivnosti na unapređenju društvene odgovornosti u tom smislu treba posmatrati sa
stanovišta koristi i troškova.