Vodič za čitanje i pretraživanje online resursa
Pregled/ Otvaranje
Autor
Bojovic, Milevica
Ključne reči
online resurspretraživanje
Metadata
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Razvoj informacionog društva i širenje informacionih tehnologija pruža nove
mogucnosti za ucenje istovremeno dovodeci u pitanje ustaljene obrazovne prakse
organizovanja nastavnog procesa. Obrazovne institucije, narocito one na tercijarnom nivou
obrazovanja, koriste internet i druge digitalne tehnologije za razvoj obrazovanja. Ipak, do
skoro su nastavni materijali bili zašticeni autorskim pravima i nije im se moglo pristupiti
bez lozinke. Cilj promovisanja otvorenih obrazovnih resursa (OER) jeste da omoguci
besplatno i slobodno širenje obrazovanja.
Otvoreni obrazovni resursi (OER) predstavljaju digitalizovane materijale koji su
ponudeni za slobodan i otvoren pristup edukatorima, studentima i drugima na korišcenje i
ponovnu upotrebu u cilju poducavanja, ucenja i istraživanja i koji sadrže sadržaj za ucenje
(otvoreni pristup), softverske alate (otvoreni kod) i resurse za implementaciju (otvoreni
standard) koji se odnose na licence intelektualnog vlasništva (OECD, 2007).
Razvojem interneta i otvorenih obrazovnih resursa sve više je tekstova dostupnih u
online okruženju. Smatra se da citanje u online kontekstu predstavlja novi vid citanja i da se
razlikuje od citanja štampanog teksta: kljucna razlika potice od same prirode hiperteksta u
kome se informacije redaju nesekvencijalno i multilinearno omogucavajuci razlicite putanje
i opcije u procesu citanja.
Ovaj materijal je zamišljen kao vodic za citanje i pretraživanje online resursa sa
posebnim osvrtom na oblast poljoprivrede i biotehnologije. U vodicu su predstavljeni
razliciti online resursi. Vodic za citanje i pretraživanje online resursa je pogodan za
upotrebu u razlicitim okruženjima a posebno u okruženju za e-ucenje i namenjen je
nastavnicima srednjih škola u oblasti poljoprivrede i srodnih disciplina, savetodavcima
poljoprivrednih strucnih službi ali i sadašnjim i buducim studentima poljoprivrede i srodnih
disciplina kao i strucnjacima u drugim oblastima.
Štampanje materijala je finansijski podržao TEMPUS projekat CaSA Building
Capacity of Serbian Agricultural Education to Link with Society, ciji je koordinator
Univerzitet u Beogradu, Poljoprivredni fakultet.