The Marketing Channels of Fish Caught in Large Serbian Rivers
Marketinški kanali ribe ulovljene na otvorenim vodama u Srbiji
Author
Smederevac-Lalic, Marija
Zaric, Vlade
Hegedis, Aleksandar
Lenhardt, Mirjana
Mickovic, Branislav
Visnjic-Jeftic, Zeljka
Pucar, Milica
Cvijanovic, Gorcin
Keywords
commercial fishingmarketing of fish
exports and imports of fish
privredni ribolov
plasman ribe
otkup
izvoz i uvoz ribe
Metadata
Show full item recordAbstract
Ribolov na otvorenim vodama u Srbiji obuhvata privredni, rekreativni i sanacioni ribolov. Zakonski je definisano da se prometom mogu baviti proizvođači, privredna društva i preduzetnici registrovani za promet ribe, kao i privredna društva i preduzetnici koji obavljaju privredni ribolov. Istraživanje je bazirano na prikupljanju podataka o prometu, anketiranjem prodajnih objekata (ribarnice i restorani u Beogradu) i anketiranjem ribara koji ribare na Dunavu. Cilj rada je da istraži marketinške kanale prodaje ribe ulovljene na otvorenim vodama u Srbiji, obrađivanjem podataka prikupljenih anketiranjem različitih nivoa prodaje. Aktivnosti vezane za ribolov su u nadležnosti 4 ministarstva što stvara ambijent koji je za ribare netransparentan. Organizovan otkup ribe ne postoji, najveći deo ulova ide tokovima sivog tržišta. Većina prometa ribe ulovljene na Dunavu prolazi kroz kratke marketinške kanale, zbog čega ribari ostvaruju malu zaradu.